After the Panama leaks, several contracts have been found that were signed between UEFA and Hugo Jinkis, one of 16 people indicted by the FBI last year following bribery allegations in the FIFA World Cup.

Swiss police found out about a Champions League TV contract from the Panama leaks and so they raided UEFA’s headquarters to find more evidence.

Here is the link to Hugo Jinkis: he owns a company whose name appeared on a series of contracts that stated that UEFA is giving him its broadcasting rights for South America. There are a number of contracts that were signed by Gianni Infantino, the then director of the legal services and who is now the president of FIFA.

The raid is part of the criminal proceedings against people who are still unknown.

“On April 6, 2016, the Office of the Attorney General of Switzerland, within the scope of ongoing criminal proceedings, conducted a search on a co-operative basis for the collection of evidence at the headquarters of the UEFA and at another enterprise. The search was motivated by the suspicion of criminal mismanagement and misappropriation. The OAG’s criminal proceedings are in connection with the acquisition of television rights and are at present directed against persons unknown, meaning that for the time being, no specific individual is being targeted by these proceedings.”, said the OAG in a statement.

Also Read: Panama Papers: Morality doesn’t matter even when lives are at stake

The incriminating documents are part of a larger package of data that was extracted from Mossack Fonseca, a Panama-based law firm. There are 11.5 million documents which date back 40 years and expose at least 12 current and former world leaders, 128 people involved in politics, billionaires and celebrities.

Gianni Infantino, that was elected recently as head of FIFA, indicated that there was no evidence that he or UEFA have done something wrong, just as the media also says.

According to reports, Cross Trading, a subsidiary of Mr Jinks’ company Full Play, paid $ 111,000 for the broadcast rights and then sold them to the Ecuadorian broadcaster Teleamazonas, for a profit of $ 200,000. There was no evidence to highlight the existence of any bribes or kickbacks.

Meanwhile, UEFA acknowledged that it offered incomplete information about the people with whom it did business and with the companies indicted in the US federal case, saying that when they gave their initial response, they had no opportunity to check each of the thousands of companies that they have commercial contracts with.

UEFA said it would cooperate fully with the authorities whenever they are contacted.

Also Read:




Please enter your comment!
Please enter your name here